Kurv 0

Salgs – og leveringsbetingelser for Den Gode Pleje

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på dengodepleje.dk

1. Hjemmesidens ejer

Webshoppen ejes af:

Abena A/S

CVR.nr.: 25682742

Egelund 35, DK-6200 Aabenraa

74 31 19 90

abenaprivat@abena.dk

2. AFTALEINDGÅELSE

Når du afgiver din ordre via vores hjemmeside, vil vores system automatisk sende dig en ordrebekræftelse til din e-mail. Når du har modtaget en ordrebekræftelse, er der indgået en bindende aftale. Når vi afsender varen fra vores lager, vil du modtage en mail fra os med yderligere oplysning om det forventede leveringstidspunkt og dato for leveringen.

3. BETALING

Abena A/S modtager følgende betalingsmidler:

  • MasterCard
  • Visa
  • Visa/Dankort
  • Visa Electron
  • Dankort
  • Maestro
  • MobilePay

Beløbet for varerne trækkes først på din konto, når varerne afsendes. I forbindelse med dellevering trækkes kun det beløb svarende til den faktiske levering.

Priser

Alle priser er opgivet i danske kroner inkl. 25% moms og eventuelle afgifter.

4. LEVERING

Vi tilbyder kun levering til adresser i Danmark.

Vores leveringstid er 1-3 hverdage efter din bestilling er modtaget. Der kan dog forekomme længere leveringstider for særlige varegrupper. Ordrer indeholdende bestillingsvarer vil som udgangspunkt have en længere leveringstid.

Vi tilbyder følgende leveringsformer: Levering med PostNord til privatadresse. Hvis du ikke er hjemme, når posten kommer, vil pakkerne blive afleveret på posthuset til afhentning (medmindre du har en aftale om andet med PostNord). Hvis du ønsker levering til en af PostNords pakkebokse, skal Abena have besked om dette ved bestilling. Ellers risikerer du, at levering sker med en anden transportør, der ikke kan benytte døgnboksene.
Levering med Abena Transport til privatadresse.

Vi tilbyder gratis levering ved køb over 500 kr. For køb under dette beløb beregnes et fragtgebyr på 49 pr. ordre inkl. Moms.

Inkontinensprodukter

Alle inkontinensprodukter leveres så vidt muligt i diskret, neutral forpakning.

5. FORTRYDELSESRET

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Hvis du har købt flere varer, kan du vælge kun at fortryde en del af leveringen.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du;

  • Har modtaget din vare eller den person, du har valgt, har modtaget den.
  • Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Hvis du har bestilt flere varer hos os, og varerne ikke leveres samtidig, løber din fortrydelsesfrist først fra modtagelsen af den sidste vare i ordren.

Hvis fortrydelsesfristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsdag, forlænges fristen til den efterfølgende hverdag.

 

Undtagelser til fortrydelsesretten

Du mister din fortrydelsesret, hvis:

  • Du bryder forseglingen/den indre emballage på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret. Udtrykket ”forsegling” omfatter også særlig emballage, som beskytter varen og tjener som sikkerhed for, at varen ikke har været åbnet.

Hvad gør jeg, hvis jeg vil fortryde?

Hvis du ønsker at fortryde dit køb, skal du inden fortrydelsesfristen udløber give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Du kan give os meddelelse ved enten at sende en mail til abenaprivat@abena.dk eller benytte nedenstående standardfortrydelsesformular. 

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret, samt om du ønsker at returnere hele eller dele af dit køb.

Returnering af varen og betaling af returomkostninger

Når du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb, skal du sende eller aflevere varen til Abena A/S, Egelund 30, Port 315-316, 6200 Aabenraa, Mrk.: Returvare.

Returneringen af varen skal ske uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at returnere varen.

Du skal selv betale omkostningerne i forbindelse med din returnering.

Såfremt du ønsker en forudbetalt fragtlabel fremsendt, bedes du skrive en e-mail til abenaprivat@abena.dk med forespørgsel om en forudbetalt fragtlabel. Omkostningerne forbundet hermed modregnes i det til dig krediterede beløb.
Såfremt du ønsker afhentning af varen på din privatadresse, bedes du sende en forespørgsel herom til abenaprivat@abena.dk, hvorefter afhentning vil blive aftalt med dig. Omkostningerne forbundet hermed modregnes i det til dig krediterede beløb.

Varer der grundet deres fysiske størrelse ikke kan returneres med almindelig post, returneres i stedet med fragtmand. De forventede returneringsomkostninger for sådanne varer, beløber sig normalt til højest 450 kr.

Tilbagebetaling af købssummen ved fortrydelse

Hvis du fortryder hele dit køb, refunderer vi den fulde købesum til dig inklusiv eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke i følgende tilfælde:

  • Hvis du kun ønsker at returnere dele af din ordre, tilbagebetaler vi ikke eventuelle leveringsomkostninger.
  • Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du ikke merudgiften refunderet.

Vi refunderer købesummen uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde købet. Tilbagebetalingen vil foregå med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har accepteret en anden tilbagebetalingsform. Tilbagebetaling sker altid gebyrfrit for dig.

Vi har dog ret til at tilbageholde købssummen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varen er sendt eller leveret tilbage til os.

Emballage og varens stand ved tilbagelevering

Når du returnerer en vare til os, skal du tilbagelevere den i original emballage. Du har ret til at åbne den ydre emballage for at kontrollere varen, men hvis den inderste emballage er brudt, eller emballagen mangler eller er ødelagt, er der tale om en værdiforringelse, som kan medføre, at vi fradrager et beløb i købssummen svarende til værdiforringelsen, inden købssummen tilbagebetales.

For så vidt angår selve varen, hæfter du kun for en eventuel forringelse af produktets værdi, hvis du har benyttet produktet på en måde, der går udover, hvad der er nødvendigt for at kontrollere varens stand eller dens egenskaber.

Det er dit eget ansvar at sikre, at varen er forsvarligt indpakket, når du sender den retur. Du bærer nemlig selv risikoen for varen, indtil vi har modtaget den.

6. REKLAMATION

Som kunde har du ifølge købeloven en 2 års reklamationsret, hvis varen har en mangel. Det betyder, at du som udgangspunkt har ret til at få varen repareret eller ombyttet. Hvis ikke reparationen kan ske inden for rimelig tid, kan du efter omstændighederne i stedet få et afslag i prisen eller få købesummen tilbage. 

Hvordan reklamerer jeg?

Hvis du ønsker at reklamere over en mangel, skal du inden for rimelig tid sende en mail til vores kundeservice abenaprivat@abena.dk. Vi anbefaler dig, at reklamere til os hurtigst muligt efter du har opdaget manglen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Send os gerne et billede af produktet sammen med beskrivelsen af fejlen.

Bliver din reklamation godkendt, så sender vi dig en returlabel, så du kan returnere produktet uden omkostninger for dig.

Ved returneringen af varen, skal du sørge for, at varen er forsvarligt emballeret og sikre dig, at du modtager en kvittering, så vi kan refundere dine rimelige fragtomkostninger.

7. KLAGEMULIGHEDER

Ønsker du at klage over et køb fra vores webshop, skal du i første omgang sende en mail til vores kundeservice abenaprivat@abena.dk.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning sammen, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus her: https://kpo.naevneneshus.dk/Public/Home/ChooseLoginProvider?returnUrl=https://kpo.naevneneshus.dk/External

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage, skal du angive vores e-mail adresse abenaprivat@abena.dk.

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

- Til Abena A/S, Egelund 35, DK- 6200 Aabenraa, e-mail: Abenaprivat@abena.dk

- Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)

- Bestilt den (*)/modtaget den (*)

- Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)

- Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)

- Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (Kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

- Dato

(*) Det ikke relevante udstreges